MammaIform

Kurs 1 gång i veckan 8 veckor.

Onsdag 9.30-10.30

12 platser pris: 699:-

Kursstart 2020-03-18

Det går även bra att komma som drop in till en kostnad av 99kr, betalas via swish på plats.

 

Träning både före och efter graviditet kan ibland av många olika anledningar vara en het potatis. Många har åsikter om vad man bör och inte bör göra. Vi är alla olika och varje graviditet är olik en annan. Det ger oss också olika förutsättningar till hur vi fysiskt återhämtar oss från en förlossning. Det viktiga är att Du själv känner efter vad Din kropp är redo för och gör det som är bäst för Dig. En generell regel är att skynda långsamt. Det är ingen idé att stressa. Du ska inte vara rädd för att använda Din kropp, men heller inte vara rädd för att ta det lite lugnt med träningen direkt efter förlossningen. Det gäller att ha tålamod, det vinner Du på i långa loppet.

Kursen riktar sig främst till Dig som genomgått en graviditet senaste året och behöver hjälp och stöttning att hitta tillbaka till formen igen, men även till Dig som inte har tränat alls eller knapphändigt innan en graviditet och förlossning. 

Efter en graviditet är det extra viktigt att få kontroll på andningen för att hitta kontakten med de inre magmusklerna och bäckenbottenmuskulaturen. Utifrån det kommer vi successivt att öka träningsintensiteten under kommande 8 veckor för att stärka Din kropp. 

När kursen är avslutad rekommenderar vi fortsättningskursen där vi introducerar fler övningar och förbereder Dig för vår ordinarie funktionella träning. Efter det är Du redo att ta steget in i vår passverksamhet, där vi ALLTID individanpassar träningen. Annars erbjuder vi även en Boot Camp. Känner Du att du är redo för ordinarie träning efter grundkursen är Du givetvis välkommen till den, prata med kursansvarig så ordnar vi det.

Passen är främst upplagda utifrån att Du har haft komplikationsfri graviditet och förlossning (här inräknas även kejsarsnitt som har läkt), men vi välkomnar givetvis även Dig som stött på problem. Vi råder Dig dock att först kontakta en fysioterapeut och utifrån hens rekommendation kan vi sedan hjälpa Dig på bästa sätt, maila oss gärna om så är fallet.

Kursansvarig och den som främst kommer att hålla i passen är utbildad tränare, legitimerad sjuksköterska samt även mamma till 3 barn. Bebisar och även syskon är givetvis välkomna! Du har alltid möjlighet att stanna kvar efter passet för mysig samvaro med dina kurskompisar samt fika. Kaffe och frukt finns alltid att tillgå. Vill Du äta medhavd lunch går det också bra annars säljer vi FoodBox.

För frågor, tveka inte att höra av Dig!

Varmt välkomna med Din anmälan!

Till anmälan